Особливості калібрування камери ADAS | Carglass
Особливості калібрування камери ADAS
калибровка  adas

Автомобіль може використовуватися як засіб переміщення з точки а в точку В, навіть якщо це просто поїздка за покупками. Звичайно, він може бути і інструментом заробітку. Але не рідкісні і такі ситуації, коли автомобіль стає буквально ще одним “членом сім’ї”. У цьому випадку власник приділяє багато уваги його обслуговуванню, готовий до відносно високих витрат на утримання і прагне використовувати практично все новітнє обладнання.

 

Наприклад, ще 15-20 років тому подушка безпеки сприймалася як “надлишковий” елемент. Вона коштувала дорого, і автомобілістам часто взагалі було незрозуміло, для чого вона потрібна. Сьогодні ж цей елемент безпеки використовується на легкових автомобілях повсюдно. Практично завжди подушка безпеки входить в базову комплектацію її вже не зустріти в конфігураторах у вигляді “додаткової опції”.

 

Те ж саме сталося з антиблокувальною системою гальм ABS. Така система потрібна, щоб запобігати блокування коліс при гальмуванні на слизькому покритті або в екстрених випадках. Раніше це була рідкість, зараз — норма.

 

Зараз виникає ще один потужний тренд. Все частіше в комплектації сучасних автомобілів передбачають електронного помічника. Він може випускатися в різних варіантах виконання, і, в залежності від цього, може або приймати рішення про екстрене гальмування при наближенні до перешкод, або контролювати дистанцію до машини, яка їде попереду. Також цей помічник може розпізнавати, “зчитувати” дорожні знаки і виводити інформацію про них на приладову панель або у вигляді проекції на лобове скло. Він повідомить водієві, якщо автомобіль зміститься з дозволеної смуги руху. Самі “просунуті” моделі взагалі розраховані на водіння без участі водія. Як бачите, майбутнє все ближче. Але звичайно ж, такий помічник не справляється з усім самостійно. Він працює спільно зі складним програмно-апаратним комплексом. Однією зі складових такого комплексу, в свою чергу, буде бортовий комп’ютер, який отримує інформацію від камер системи ADAS.

 

Такі камери встановлюються в спеціальні кріплення на лобове скло. Їх завдання-стежити за перешкодами і смугами, щоб весь комплекс справно реагував на них. Відповідно, при будь-яких змінах в конфігурації скла потрібно калібрування ADAS. Тільки правильно налаштований і відкалібрований електронний асистент буде коректно працювати. На сьогоднішній день вже відома статистика, яка переконливо доводить, що застосування електронних асистентів гарантує більш високий рівень безпеки автомобілів, а також істотно знижує аварійність на дорогах навіть в завантаженому міському трафіку.

 

Чому може знадобитися калібрування ADAS?

 

Справа в тому, що всі без винятку системи і вузли в автомобілі схильні до природного зносу. Нерідкі випадки, коли лобове скло повністю виходить з ладу і підлягає заміні. Якщо на склі при цьому встановлена хоча б одна камера ADAS, то після заміни вітрового скла вона потребує калібрування.

 

При цьому сам технологічний процес заміни навряд чи буде відрізнятися від того, коли встановлюється просто скло, без камер. У Carglass ® використовують багаторазово відпрацьовану техніку заміни лобового скла, яка дозволяє нам надавати довготривалу гарантію на послугу під ключ. Наш професійний підхід не змінюється в залежності від того, встановлена на склі камера чи ні.

 

Але в разі, якщо камера асистента ADAS все-таки присутня, ми проводимо діагностику обладнання ще до початку роботи зі склом. На практиці це означає, що ми можемо прочитати існуючі помилки, якщо вони присутні, а також оцінити поточний стан системи. Для такої роботи ми використовуємо сучасне діагностичне обладнання з Європи, високого класу і відповідної точності.

 

Коли попередня діагностика проведена, ми починаємо заміну скла. Важливо, що камера при цьому не від’єднується від свого шлейфу. Це дозволяє заощадити час на подальшому підключенні.

 

На заміну вітрового (лобового) скла наші фахівці витрачають приблизно 1 годину. Після цього ми звіряємося з інструкцією виробника автомобіля і визначаємо, чи потрібна додаткова калібрування системи ADAS. Ця необхідність обов’язково прописується в документації, що надається виробником на автомобіль.

 

Статичне та динамічне калібрування ADAS

 

Калібрування ADAS в установчому центрі Carglass® в Києві буває двох видів. Перший — статичне, коли автомобіль повністю нерухомий. Другий — динамічне, тобто автомобіль знаходиться в русі, але не просто так, а з підключеним до нього діагностичним обладнанням.

 

Крім того, статичне калібрування теж може бути двох видів: по двох автомобільних осях або тільки по одній.

 

Ми проводимо калібрування камери ADAS в тому випадку, якщо це потрібно за інструкцією. Для цього діє наступним чином:

  • Підключаємо спеціальний діагностичний прилад через OBD роз’єм безпосередньо до бортової системи автомобіля.
  • Якщо мова йде про статичну калібрування, то додатково встановлюємо спеціальний стенд з калібрувальними панелями. На цих панелях вже нанесені різні графічні шаблони в залежності від марки автомобіля. У кожного виробника автомобілів є свій затверджений графічний шаблон, унікальна калібрувальна панель. Універсальних панелей для перевірки не існує. Для того, щоб перевірити правильність роботи камери асистента ADAS і зробити її настройку, в Carglass® користуються тільки тими графічними шаблонами, які рекомендуються виробниками транспортних засобів.
  • Процедура статичного калібрування ADAS в нашому спеціалізованому сервісному центрі займає до півгодини. Тобто через 30 хвилин система буде вже повністю перевірена.
  • Спочатку ми виконуємо підготовчий етап, для чого розміщуємо транспортний засіб в добре освітленому приміщенні і на рівній поверхні.
  • Використовуючи елементи стендів, наші фахівці виконують коректне позиціонування автомобіля перед графічним шаблоном.
  • Підключаємо діагностичний прилад і використовуємо спеціалізоване програмне забезпечення, рекомендоване виробником для конкретної марки і моделі (також воно вибирається в залежності від комплектації).

 

Звичайно, ми враховуємо, що є автомобілі, які за рекомендацією виробника комплектуються камерами без потреби в калібруванні. Навіть в рамках однієї моделі можуть бути ці варіації. Наші фахівці забезпечують всебічні консультації. Ви завжди можете уточнити, чи знадобиться виконувати калібрування камери ADAS після заміни лобового скла.

 

Також варто враховувати, що при відсутності калібрування вся система електронного помічника може працювати некоректно. Наприклад, якщо буде відхилення в кутах нахилу, то комп’ютер буде помилково “зчитувати” навколишню ситуацію на дорозі. Через це наявність / відсутність перешкод може сприйматися системою неправильно.

 

Тому рекомендуємо замовляти установку лобового скла разом з калібруванням “під ключ”. У компанії Carglass® виконують статичну і динамічну калібрування, причому комплекс цих робіт обійдеться дешевше, ніж дві окремі послуги.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *